شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی از جمعه شب دور جدیدی از حملات خود را به غزه آغاز کرد

به گزارش الجزیره، منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر غزه 3 عضو گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند و 3 تن دیگر زخمی شدند.

منابع آگاه و شاهدان اعلام کردند که یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب 2فروند موشک به سوی خودروی حامل فعالان فلسطینی عضو گردان‌های قدس در منطقه التفاح در شمال شرق غزه شلیک کرد.

این منابع یادآور شدند بر اثر این حمله 3 عضو گردان‌های قدس که سوار بر خودرو بودند به شهادت رسیدند و 3 تن دیگر زخمی شدند و برای مداوا به بیمارستان الشفا در غزه انتقال یافتند.

این حملات در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان بر تحرکات و فعالیت‌های دیپلماتیک خود افزوده‌ است.

کامل الدحدوح، پسر خالد الدحدوح فرمانده پیشین گردان‌های قدس بود که 2 سال پیش بر اثر حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. در همین حال یک مقام نظامی ارتش اسرائیل در توجیه این حمله ادعا کرد اعضای گردان‌های قدس که جمعه شب هدف حمله هوایی قرار گرفتند پیش‌تر چند موشک به جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده بودند.

در پی حمله هوایی ارتش اسرائیل،  شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که انتقام خون شهدا و فعالان فلسطینی را می‌گیرد و به حمله هوایی ارتش اسرائیل پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

ابو احمد، سخنگوی گردان‌های قدس هم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید مسئولیت وقوع همه حوادث را در آینده بپذیرد. وی افزود: همه گزینه‌ها در برابر گردان‌های قدس برای حمله به مواضع اسرائیل موجود است.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این حمله اظهار داشت: ارتکاب این اقدامات خصمانه از سوی دشمن چیز غریبی نیست بلکه آنچه عجیب است دیدارهای بیهوده‌ای است که همچون دیدار سه‌جانبه نیویورک با اشغالگران صورت می‌گیرد.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را ادامه روند هدف قرار دادن نیروهای مقاومت دانست و تاکید کرد: این جنایت در سایه سکوت کشورهای عربی و مذاکرات محرمانه با اشغالگران و جانبداری‌های آمریکا از اسرائیل صورت گرفته است.

در همین حال، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی‌ها وجود هرگونه مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد رد کرد.

صائب عریقات - مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی‌ها - اعلام کرد: جورج میچل هماهنگ‌کننده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در نیویورک در حاشیه‌ نشست‌های مجمع سازمان ملل مذاکرات دو جانبه آمریکا را به‌طور جداگانه با 2هیات فلسطینی و اسرائیلی آغاز کرد.

عریقات عنوان داشت: مذاکراتی در ظرف چند روز آینده شبیه مذاکرات دو جانبه جداگانه در نیویورک آغاز خواهد شد تا این مذاکرات را تکمیل کند. سایت شبکه الجزیره به نقل از عریقات گزارش داد: هیچ‌یک از اخبار منتشر شده درخصوص برگزاری نشست مستقیم میان فلسطین و اسرائیل در حاشیه‌ نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل صحت ندارد.

کد خبر 91273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز